De occasionmarkt van morgen..

Kennis van actuele remarketing-trends is onmisbaar om anno 2018 auto’s in- of te verkopen. Door het toenemende gebruik van data, verandert ook het traditionele autobedrijf steeds meer in een professioneel (Data)informatieverwerkingsbedrijf.

Alleen met zorgvuldig verzamelde informatie die op juiste wijze is toegepast in werkzame data, is het mogelijk de prospect-autokoper geïnteresseerd te krijgen en te houden voor uw occasions en bijbehorende dienstverlening. Vanuit de verkoop van gebruikte auto’s bekeken:

  • Wie is de ‘nieuwe' klant en hoe gedraagt deze zich?
  • Welke consequenties hebben het gebruik van data op uw occasionbeleid?
  • En wat te denken van de fraudedie gemoeid is op de verkoop van occasions….?
  • Dieselgate en WLTP: Hoe zijn we hier beland?

De organisatie nodigt u daarom van harte uit, om mee te praten over deze onderwerpen op het Remarketing Event van donderdag 7 juni a.s. op Landgoed Groot Kievitsdal in Baarn. Zo weet u in één middag wat er op
u afkomten bent u goed voorbereid op de ontwikkelingen binnen de Remarketing sector.

NIEUW op deze editie van het Remarketing Event is dat u uw persoonlijke programma verder kunt uitbreiden en samenstellen met een deelname aan een van de kennistafels (ná voorregistratie)

Bent u verantwoordelijk voor het occasion- of remarketing-beleid binnen uw organisatie? Dan kunt u zich voor dit programma nu aanmelden* via de aanmeld-button onderaan deze pagina.

Tijd

Onderwerp

Spreker

12.00 uur

Ontvangst bezoekers met netwerk-lunch

 

Plenaire

12.55 uur

Welkom & opening Remarketing Event 2018

Patrick van Tilburg - EXPOMotion

Plenaire 
Parkzaal

13.05 - 13.50 uur

"Gebruikte-auto-fraude, Hoe bannen we dat uit?"

Ondanks dat vele instanties jarenlang samenwerken om fraude rond gebruikte auto’s terug te dringen is er anno 2018 nog veel werk aan de winkel. Nog steeds betalen consumenten teveel geld door aankoop van een gebruikte auto waarmee gesjoemeld is.

Martin Huisman geeft antwoord op die ene veel gestelde vraag: Wanneer komt er nou eindelijk een Europese NAP?

Martin Huisman - Vereniging Aanpak Tellerfraude

Parallelsessie A
Pijnenburgzaal  I

Ronde 1
14.00 tot 14.30 uur

Pauze

Ronde 2 
15.00 tot 15.30 uur

"Hoe data jouw inkoop en verkoop bepaalt."

Machine Learning en de exponentiële groei van data klinkt abstract als je het hebt over auto’s verkopen. Met 200 zoekopdrachten per minuut (bijna 9 miljoen per maand) en 400.000 occasions in aanbod, vallen er interessante learnings te trekken.

Michiel van Berkel -Product Owner GasPedaal.nl

Parallelsessie B
Pijnenburgzaal II 

Ronde 1
14.00 tot 14.30 uur

Pauze

Ronde 2
15.00 tot 15.30 uur

Hoe krijg je millennials van de bank en naar uw showroom toe?

Millennials zijn al lang geen futuristische figuren meer maar uw hedendaagse potentiele klant; ze zijn tussen de 20 en 30 jaar oud, hebben geld te besteden en zijn in de markt voor gebruikte auto’s. Maar ze zoeken op hun eigen manier naar een occasion en communiceren idem dito met het autobedrijf. Het begrijpen van hun gedrag & verwachtingen zijn essentieel om deze klantengroep te bedienen!

Dit is een Engelstalige presentatie en bevat inzichten uit de meest recente editie van de Digital Dealer Conference in Orlando.

Christian Wittmann - CarFax

Parallelsessie C
Cronezaal II 

Ronde 1
14.00 tot 14.30 uur

Pauze

Ronde 2
15.00 tot 15.30 uur

Hoe stellen we de onzekere consument gerust?

Consumenten zoeken in het algemeen, steeds meer zekerheid in het aankoopproces. Hoe kunnen wij hier als autobranche het beste op inspelen en hoe kunnen wij deze onzekerheid wegenemen?
Er komt steeds meer informatie beschikbaar voor de consument in het aankoopproces van goederen en diensten. Het internet speelt hier een belangrijke rol in. Veel branches en consumenten weten steeds eenvoudiger hun weg naar data te vinden die vroeger onbereikbaar was.
In deze sessie geeft Daan u handreikingen aan om uw klant zekerder te maken in het aankoopproces.

Daan van Leeuwen - Finnik.nl

Kennistafels:
Klik hier voor meer informatie

Ronde 1
14.00 tot 14.30 uur


Pauze
 

Ronde 2
15.00 tot 15.30 uur
 

Stelling Tafel 1:
“Overleven in de Autobranche anno 2020 kan niet zonder real time (Europese) marktdata”.

Stelling Tafel 2:
Duitse import zit in het verdomhoekje. Ook importauto`s moeten NAP kunnen krijgen".

Stelling Tafel 3:
"Parallel importeren is geen risico, maar is broodnodig".


Stelling Tafel 4:
"
Een gepersonaliseerde, dynamische VDP gaat het verschil maken in verkoop van occasions".

Tafelhost: 
Tim Teeuwen - Indicata


Tafelhost: 
Anton Pluim - 100%onderhouden

Tafelhost:
Moze Ackermans - Waardetaxaties.nl

Tafelhost:
Rogier Smulders - Gaspedaal.nl

Pauze

15.30 tot 16.00 uur

 

 
Plenaire 
Parkzaal

16.05 tot 17.00 uur

Dieselgate en WLTP: Hoe zijn we hier beland?

De invoering van de Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure (WLTP) en de imagoschade van diesel maakt veel occasiondealers nerveus. Maar hoe zijn we hier eigenlijk terecht gekomen? Journalist Peter Teffer legt uit hoe Dieselgate heeft kunnen gebeuren en waarom Europa de uitstoottesten heeft aangepast.

Na deze afsluitende presentatie begrijpt u in elk geval de oorsprong van het WLTP-verhaal.

Peter Teffer - Freelance journalist en politicoloog,  Auteur van “Dieselgate”

17.00 tot 19.00 uur

Remarketing Lounge  (Netwerk-borrel)  


Mis dit kennis- en netwerkevenement niet en meld u nu aan via de button!

Reserveer donderdag 7 juni ook in uw agenda en download hier uw vCalendar of iCalendar.

https://www.remarketingevent.nl/foto/2868/300/Banners%20en%20buttons/button-meld-u-hier-aan_animated.gif

*Na bevestiging van uw registratie, ontvangt u van ons een aparte email. In dit bericht informeren wij u verder, hoe u dan een keuze voor een kennistafel en/of een parallelsessie kunt maken.

Registreren* Het bezoeken van het Remarketing Event is gratis voor de primaire doelgroep bezoekers (remarketing managers, occasion managers, directies dealers, etc.). Dienstverleners en toeleveranciers aan de primaire doelgroep betalen een toegangsprijs van € 279,- excl. 21 % BTW voor een bezoek aan dit Event. Het programma is onder voorbehoud van wijzigingen.

Blijf op de hoogte! Meld u aan voor onze nieuwsbrief:

Organisatie en mediapartner