Partners

De do's en don'ts van online-remarketing

Op donderdag 6 juni a.s. vindt alweer de 9de editie plaats van het Remarketing Event. Op Landgoed Groot Kievitsdal in Baarn gaan we in op de nieuwste ontwikkelingen in online Remarketing.

Twintig jaar geleden was de autobranche er relatief vlug bij om internet te gebruiken bij de verkoop van occasions. Inmiddels wordt de autobranche links en rechts ingehaald door andere retail sectoren. Consumenten kunnen online verzekeringen afsluiten, wereldreizen boeken en dure apparatuur aanschaffen. Nieuwe auto’s worden mondjesmaat online verkocht en op het gebied van occasions worden nu pas de eerste schreden gezet. Of lijkt dat maar zo?

Op deze editie van het Remarketing Event kunt u uw persoonlijke programma verder uitbreiden en samenstellen met een deelname aan een van de kennistafels of het bijwonen van een parallelsessie.

Kies een kennistafel of een parallelsessie
Via het online registratiesysteem kunt u in twee rondes van maximaal 30 minuten, kiezen uit diverse kennistafels of parallelsessies. De kennistafels zijn first come, first serve en biedt per tafel plaats voor maximaal 5 personen uit de primaire doelgroep. U ziet in het registratiesysteem wie zich al heeft ingeschreven voor welke kennistafel. U kunt dus met meer keuzemogelijkheden uw persoonlijke kennisprogramma uitbreiden en samenstellen.

De kennistafels worden gehost door experts uit de remarketing sector en zij bespreken met u een van te voren geformuleerde stelling. Met branchegenoten kunt u de ‘tafelstelling’ bediscussiëren en zo verkrijgt u nieuwe inzichten en maakt u ook nieuwe contacten.

Bent u verantwoordelijk voor het (online) Occasion- of Remarketingbeleid binnen uw organisatie? Dan kunt u zich voor dit programma nu aanmelden via deze link of via de aanmeld-button onderaan deze pagina*.

Programma 6 juni
12.00 uur Ontvangst bezoekers

Plenaire - Parkzaal
13.00 uur

Welkom & opening Remarketing Event 2019

Patrick van Tilburg – Directeur EXPOMotion

Plenaire - Parkzaal
13.05 - 13.20 uur

Hoe staat de occasion sector ervoor (facts & figures)

RDC geeft aan de hand van haar data een rapportage van de stand van zaken in de Nederlandse occasion sector. Hoeveel hebben we nu verkocht en hoe verhoudt dat zich tot voorgaande jaren?

Jan Jaap Koops - Product Manager RDC
 

Plenaire - Parkzaal
13.20 - 14.00 uur

Remarketing begint al ver vóór de sales
Waarom we heel veel geld laten liggen in de Remarketing maar niemand het ziet.

In de remarketing werken we hard om auto’s zo snel mogelijk te verkopen met een maximale marge. Een nobel streven, maar zoals al onze leermeesters ons hebben geleerd: winst begint bij de inkoop. En dus ook bij de kosten. Voordat een ex-leaseauto of ex-rental voor verkoop beschikbaar komt, is er al een heel auto-leven voorbij en zijn er talloze beslissingen genomen die het toekomstig rendement bepalen.
Wie nemen deze beslissingen? Welke invloed hebben die beslissingen op het rendement en waarom is het belangrijk om nu te gaan werken aan een integrale benadering van de remarketing?
Op deze vragen en meer geeft Martijn van Gorp u antwoord in zijn verassende presentatie.

Martijn van Gorp - Manager DEKRA Automotive Solutions
 

Parallelsessie - A
Ronde 1 A: 14.15 tot 14.45 uur
Ronde 2 A: 15.00 tot 15.30 uur  - Gevolgd door pauze

Workshop digitale strategie in 25 minuten

Kun je online auto’s verkopen via Facebook? En ben je op de hoogte van alle mogelijkheden die Google je kan bieden? Over online salesfunnels en digitale verkoop wordt vaak ingewikkeld gedaan, maar Thomas Edens laat zien dat het anders kan en deelt zijn kennis en ervaringen als ex-autobedrijf houder.

Digitalisering moet je voelen en doen op een manier die bij jou en jouw bedrijf past. In een vogelvlucht passeren in deze workshop de belangrijkste trends en ontwikkelingen waar je als modern autobedrijf mee te maken hebt. Met een praktisch stappenplan kun je zelf bepalen hoe ver jouw digitale strategie gaat en welke doelgroep je via welk communicatiekanaal wilt aanspreken. Thomas leert u in deze dynamische workshop doelen stellen, meten, leren en vooral hoe dit vol te houden.

Thomas Edens - Tincan Automotive
 

Parallelsessie - B
Ronde 1 B: 14.15 tot 14.45 uur
Ronde 2 B: 15.00 tot 15.30 uur  - Gevolgd door pauze

“Hoe Big Data u helpt in remarketing”

Occasions aan de man brengen vereist discipline. Inkopen, poetsen, online presenteren, leads genereren, leads opvolgen en uiteindelijk verkopen vergt veel tijd en aandacht van het autobedrijf. Elk van de genoemde onderdelen kent zijn eigen uitdagingen. De marges staan zwaar onder druk. Het vinden en inkopen van de juiste occasions is niet eenvoudig. En de concurrentie op de verschillende occasionportals is moordend. Hoe gaat u het verschil maken?

Hein Balesar van RDC laat u in deze break-out sessie kennis maken met Big Data, waarmee vele hindernissen worden weggenomen.

Alleen maar wachten totdat er reacties komen op een geadverteerde auto is niet meer van deze tijd. Met Big Data bent u prima in staat om proactief bestaande klanten te benaderen met een gepaste occasion. Echter, hoe weet u dat uw klant toe is aan een nieuwe auto? En wanneer bent u echt succesvol in de verkoop?  Hoe kunt u met behulp van data de juiste voorraadmix bepalen en de juiste occasions inkopen? Van onderbuik naar gebruik van data. Hein laat zien hoe simpel dit kan zijn.

Verder laat hij zien dat sta-dagen flink kunt worden verkort door inzichten vanuit uw eigen data. En tot slot, hoe externe data kan helpen met de optimale pricing van uw occasions.

Hein Balesar - Manager Sales en Marketing RDC

Parallelsessie - C
Ronde 1 C: 14.15 tot 14.45 uur
Ronde 2 C: 15.00 tot 15.30 uur  - Gevolgd door pauze

Het verschil tussen het online en offline verkopen van een auto

Na 10 jaar als merkdealer actief te zijn geweest heeft Bas Oude Luttikhuis 10 jaar mee mogen bouwen aan het online autoinkoop platform ikwilvanmijnautoaf.nl van Dealerdirect. Hier worden op jaarbasis tussen de 30 en 40 duizend voertuigen van consument naar autobedrijf verkocht.

Sinds vorig jaar herfst is Bas actief met de start-up MrWheelson die auto’s van buitenlandse merkdealers online aan de man brengt aan Nederlandse autokopers. Vanuit deze brede ervaring heeft Bas heel specifieke kenmerken van deze verschillende markten in de praktijk mogen meemaken.

Wat zijn de verschillen tussen de online- en offline autokoper en welk proces hoort daarbij? Welke KPI’s zijn relevant? Welk type verkoopadviseur heb je nodig voor de verschillende kanalen? Waar loop je tegenaan? Deze en nog veel meer vragen worden beantwoord in deze parallelsessie.

Bas Oude Luttikhuis - MrWheelson
 

Plenaire - Parkzaal
16.00 tot 16.45 uur

Weet u wie de beslisser is bij de aankoop van een occasion….? 

Voor bedrijven en organisaties is het voor hun voortbestaan noodzakelijk om met name de vrouwelijke doelgroep beter te begrijpen en bedienen. Meer dan 85% van alle consumentenaankopen worden immers beslist door vrouwen. Vrouwen zijn de grote doelgroep en hebben de beslissende stem in de keuze en koop van de dagelijkse boodschappen, het huis, zorg, verzekeringen, vakanties en ook de tweedehands auto. 

Erik geeft inzicht in waarom vrouwen en mannen zo verschillend zijn in wat we denken en voelen, en hoe dit invloed heeft op onze voorkeuren, het kiezen en kopen van een auto.  Deze inzichten vertaalt hij naar praktische oplossingen die de effectiviteit van marketing, communicatie en autoverkoop verhogen.

Ook de transitie van het bezit naar het gebruik van de auto is het een must om te begrijpen hoe vrouwen denken en hen als koper serieus te nemen. Verkopers die denken dat vrouwen alleen de kleur van de auto kiezen, laten kansen liggen. 

Erik neemt u niet alleen mee in het aankoop besluit van vrouwen, maar hoe zit het met de millennials en de vergrijzende occasionkoper? Mis deze inspirende presentatie niet en meld u nú snel aan via onderstaande button!

Erik Schampers – GenderMarketing - Marketing Innovatie Strateeg
 

17.00 tot 19.00 uur

Remarketing Lounge  (Netwerk-borrel)

Het programma is onder voorbehoud van wijzigingen.
 

Mis dit kennis- en netwerkevenement niet en meld u nu aan via de button!

Reserveer donderdag 6 juni ook in uw agenda en download hier uw iCalendar of vCalendar

https://www.remarketingevent.nl/foto/2868/300/Banners%20en%20buttons/button-meld-u-hier-aan_animated.gif

*Het bezoeken van het Remarketing Event is gratis voor de primaire doelgroep bezoekers (remarketing managers, occasion managers, directies dealers, etc.). Toeleveranciers betalen een toegangsprijs van € 249,- excl. 21 % BTW. 

Blijf op de hoogte! Meld u aan voor onze nieuwsbrief: