Wat is de impact van het Corona-virus op de Europese occasionmarkt?

Welke remarketing mogelijkheden hebben Automotive gerelateerde bedrijven ten tijde van economische onzekerheid tot hun beschikking. Word het verlies nemen of geloof in herstel?

Nieuwegein, 25 maart 2020 – In INDICATA’s white paper wordt het verband tussen de uitbraak van het Corona-virus en de vraag en prijzen op de occasionmarkt in Europa in kaart gebracht. Wat leren we van het verleden en wat zijn de verwachtingen op de korte en lange termijn, de mogelijke gevolgen en prognoses? De impact van social distancing op volumes, de druk op voorraad, restwaardes, versoepelingen door overheden en de materiële consequenties.

Andrew Shields, Global Business Unit Director van INDICATA zet uiteen wat er speelt in de markt en wat mogelijke remarketing scenario’s zijn voor verhuur-, dealerbedrijf of -holding, lease- of verzekeringsmaatschappij, bank en OEM als deze pandemie nog maanden duurt. In bijgesloten pdf van het white paper leest u de onderbouwing en adviezen van team INDICATA.

Download hier het White paper (pdf)

Over INDICATA
INDICATA is onderdeel van de Autorola Group en levert realtime waarden, business intelligence en analytische oplossingen ten behoeve van succesvol occasionbeleid in de Automotive sector. Door realtime data van de occasionmarkt in 14 landen te verzamelen, te verwerken en te analyseren wordt inzicht in vraag en aanbod, prijs- en marktdynamiek en voorraden gegeven. Naast inzicht in courantheid en prijsontwikkelingen, wordt de data ook gebruikt voor (rest)waardebepaling. indicata.nl

Over Autorola Group
Autorola Group, met hoofdkantoor in Denemarken, is wereldwijd actief op gebied van online remarketing en ICT-oplossingen voor professioneel wagenparkbeheer in de Automotive. Er werken ruim 450 werknemers bij meerdere vestigingen in 19 landen, in Europa, Noord-Amerika, Latijns-Amerika en Oceanië. https://nl.autorolagroup.com/

Over Andrew Shields
In 2019 is Andrew Shields als Global Business Unit Director INDICATA begonnen bij Autorola Group. Hij is zijn carrière gestart bij een OEM, waarna hij bij Avis Europe plc als European Director Fleet and Remarketing, een €3bn bedrijf coördineerde in 11 Europese landen. Daarnaast heeft Andrew uitgebreide retail ervaring als VP Sales and Supply bij een supermarkt voor occasions waarbij, gedurende de financiële crisis in 2008/9, de verkoop steeg van 300 naar 1000 auto’s p/mnd. Voordat Andrew zich bij INDICATA aansloot, had hij z’n eigen Automotive consultancy bedrijf. 

Contact met Autorola
 

Blijf op de hoogte! Meld u aan voor onze nieuwsbrief: