Partners

Wat doet (Big) Data eigenlijk in het autobedrijf?

Kun je iets met Big Data als je elke dag in je autobedrijf bezig bent om gebruikte auto’s te verkopen? Die vraag wordt beantwoord tijdens het Remarketing Event, aanstaande donderdag 26 maart in Almere.

De term Big Data is de laatste jaren een toverformule geworden waarmee schijnbaar alle vraagstukken worden opgelost. Tijdens het Remarketing Event wordt hierover flink gediscussieerd. Voor en- tegenstanders van het gebruik van Big Data kruisen de degens. Discussievoorzitter is Meindert Schut, adjunct-hoofdredacteur van BNR Nieuwsradio. Zijn tafelheer is Luberto van Buiten, hoofdredacteur van het vakblad Automotive. Zij stellen kritische vragen aan hun gesprekspartners en proberen zo te bepalen wat we nu eigenlijk van Big Data mogen verwachten.

De juiste data
Zo wordt onder meer de vraag gesteld of Big Data niet te groot is voor het gemiddelde autobedrijf? Heb je wel Big Data nodig als je gewoon klantgegevens wilt hebben om een bepaalde auto aan de juiste klant te kunnen verkopen? Daar tegenover staat misschien dat je met Big Data juist uit een enorme hoeveelheid klantgegevens die ene klant kunt vinden die je zoekt. De vraag is dan hoe je aan de juiste data komt en hoe je die data snel kunt omzetten naar verkoop.

Digitale klanten
Daarbij komt nog eens de vraag welke rol Big Data eigenlijk speelt bij de bepaling van de marktwaarde van een gebruikte auto. En tenslotte is er de vraag of remarketing niet helemaal een digitaal proces wordt. Kopen consumenten binnenkort hun gebruikte auto digitaal, puur op basis van data?

Tijdens het Remarketing Event gaan verschillende sprekers over deze vragen in discussie. Onder hen zijn onder meer ondernemer Marco van Beek, Peter Odding van VWE, columnist en ex-dealer Hans Adriani.

Real-time data
Na de discussie zijn er verschillende workshops. Zo gaat Brian Farley, voormalig bondscoach van het Nederlands honkbalteam, in op de vraag welke data je nodig hebt voor succesvol leiderschap. Het gebruik van real-time occasiondata is waar Edwin Bestebreurtje op in gaat. Hij is partner van FIER Automotive en geeft praktische tips over toepassing van data in het autobedrijf. Gerben van Ouwendorp van Telegraaf Media Groep geeft tips en tricks over het optimale gebruik van Google Analytics en andere tools. Afsluiter van de dag is trainer en bestsellerauteur Jos Burgers. Op een prikkelende en vaak humoristische wijze legt hij uit wat de kracht van geven is, en wat je daarvoor terug kunt krijgen.

Het Remarketing Event vindt plaats op donderdag 26 maart in Hotel Van der Valk, Veluwezoom 45 in Almere. Aanvangstijd is 12.00 uur. Aanmelden kan nog via deze link

 

Bron: remarketingnieuws.nl

Blijf op de hoogte! Meld u aan voor onze nieuwsbrief: