Studie in opdracht van CarGarantie toont aan: 25 procent meer aankoopbereidheid dankzij garantie

De komende weken en maanden zullen in het teken staan van het herstel van de economische gevolgen van het coronavirus. Ook de autohandel wordt hierdoor beïnvloed en moet nu elke kans aangrijpen om klanten te winnen en te behouden.

Een representatieve studie, uitgevoerd door het Neurenbergse marktonderzoeksbureau puls in opdracht van CarGarantie, laat zien hoe vervolggaranties kunnen dienen als aankoopgarantie voor nieuwe, gebruikte en elektrische auto's.

De studie onderzoekt het huidige marktpotentieel van verlengde garanties voor nieuwe auto's en garanties voor occasions en toont het effect van een garantie op de verkoop van voertuigen, de naverkoop en op de klantenbinding. Uit de resultaten blijkt voor het eerst dat verlengde garanties niet alleen de klantenbinding met 29 procent doen toenemen, maar ook de belangstelling bij potentiële kopers van nieuwe of tweedehandswagens met respectievelijk 11 of 25 procent aanscherpen.

Op het Remarketing Evenement 2020 zal Luc Baetens, directeur CarGarantie Benelux, de belangrijkste resultaten van de studie 'Betere klantenbinding door verlengde garantie voor nieuwe auto's' voorstellen en concrete aanbevelingen voor actie geven. 

Contact met CarGarantie.

Blijf op de hoogte! Meld u aan voor onze nieuwsbrief: