Partners

Remarketing Enquête | Remarketing draait nog altijd op excelletjes en gevoel

In opdracht van het Remarketing Platform, hield Automotive in september een enquête onder ongeveer 50 occasionmanagers.

Autobedrijven hebben steeds meer ict-gereedschap tot hun beschikking om hun remarketing zo goed mogelijk uit te voeren, maar het ouderwetse excelletje en buikgevoel zijn nog altijd niet passé. Dat blijkt uit een steekproef van Automotive onder 45 occasionmanagers.

Hoe ziet de remarketingstrategie er bij Nederlandse autobedrijven uit? Met wie doen ze zaken en met wie juist niet? Om dit te peilen, vroeg Automotive een steekproef van occasionbedrijven om een enquête in te vullen. Hieronder een greep uit de resultaten.

Waar koopt u de auto’s in?
Voor het aanvullen van de occasionvoorraad worden alle kanalen regelmatig ingezet. Wat wel opvalt, is dat de veilinghuizen door 38 procent zeer vaak worden ingeschakeld, maar door 28 procent juist helemaal niet. Bij dealers – waarvan er slechts 15 deelnamen – wordt het veilinghuis door 45 procent in hoge mate ingezet, bij de universelen ligt dit iets boven de 30 procent. De collega-autobedrijven waren geen antwoordoptie, maar werden bij de optie ‘anders, namelijk’ wel zes keer genoemd. Ook leasemaatschappijen werden drie keer genoemd.

Occasionbeheersystemen
Voor het occasionbeheer is het ouderwetse excelletje nog steeds niet uit de gratie. Wheeler Delta is het meest genoemde beheersysteem. Bij de opmerkingen kwam ook RDC-portal OBS vijf keer voor onder de respondenten, en komt daarbij boven Used Car Controler uit (dat werd drie keer genoemd). Verder valt op dat Autoblox alleen door dealers wordt genoemd en dat deze groep (die in omvang fors kleiner is dan het aantal universele respondenten) vaker kiest voor Excel. Uit de antwoorden op de vraag.....>>Lees verder.

Bron: Automotive-online

Blijf op de hoogte! Meld u aan voor onze nieuwsbrief: