Partners

PSA gaat in dienstverlening voor Chinese occasionsector

PSA heeft een aandeel genomen in het Chinese bedrijf FengChe. Deze onderneming is in 2015 opgericht en levert managementdiensten, strategisch advies en beheersdiensten aan de remarketingsector in China.

FengChe is marktleider in China en levert onder meer ook B2B-verkoopplatforms. Het bedrijf levert zijn diensten aan dealergroepen, remarketingspecialisten en grote en kleine autobedrijven. Het gaat daarbij onder meer om taxatiesystemen, bedrijfsmanagementsoftware, voorraadbeheersystemen, financiële diensten en programma’s voor aftersales-service.

PSA wil met de investering in FengChe zijn aanwezigheid in de Chinese markt versterken. In 2018 daalde de verkoop van nieuwe auto’s door PSA dramatisch, met 52 procent, meldt de website UsineNouvelle. PSA hoopt de verloren markt terug te winnen met de verkoop van elektrische auto’s en met gebruikte auto’s, aldus UN. (FvL)

Blijf op de hoogte! Meld u aan voor onze nieuwsbrief: