PERSBERICHT - Daan van Leeuwen nieuwe directeur Finnik

Met ingang van 1 februari 2018 is Daan van Leeuwen de nieuwe directeur van Finnik. Van Leeuwen wordt verantwoordelijk voor de dagelijkse bedrijfsvoering van Finnik. Hij volgt hiermee Thomas Edens op.

In 2015 lanceerde VWE Automotive de kenteken app Finnik voor de consumentenmarkt. Thomas Edens kreeg de uitdaging om Finnik als start-up in de markt te zetten. Met iedere seconde één kentekenbevraging, is Finnik inmiddels uitgegroeid tot volwaardig automotive platform met gemiddeld 35 miljoen spots per jaar.

Om Finnik verder uit te bouwen, is Daan van Leeuwen aangesteld als directeur Finnik. Per 1 februari 2018 start Van Leeuwen in deze functie. “Ik heb voor Finnik gekozen omdat het een zeer interessant product is met een bewezen vraag vanuit de markt, waar tegelijkertijd nog vele mogelijkheden zijn om het product verder te ontwikkelen. Weliswaar is de autobranche nieuw voor mij, de online branche is waar ik altijd al in werkzaam ben geweest”, aldus Van Leeuwen.

Piet Renses, Algemeen Directeur van VWE, kijkt uit naar de start van Van Leeuwen: “Ik ben verheugd dat we zo snel een goede opvolger hebben kunnen vinden voor deze belangrijke functie. We kunnen zijn online expertise goed gebruiken bij het door ontwikkelen en vermarkten van onze Finnik kentekenapp”, zo vertelt Renses.

Van Leeuwen werkte eerder voor Spil Games en Sony Interactive Entertainment Benelux.

Over VWE
VWE Automotive is een zakelijke dienstverlener voor de autobranche. VWE is RDW-provider en levert online producten en -diensten voor alle partijen binnen de automotivesector, variërend van autobedrijven tot importeurs en lease- en verzekeringsmaatschappijen. Aangevuld met kennis van wet- en regelgeving biedt VWE de klant gemak en ondersteuning in zijn bedrijfsprocessen. Van RDW-diensten en exportdienstverlening tot managementinformatie en remarketingdienstverlening.

Over Finnik
Finnik is sinds januari 2015 het online platform dat consumenten zeker maakt over auto’s met het meest uitgebreide autorapport van Nederland. Bovendien biedt Finnik veel autonieuws en informatie over het kijken, kopen, rijden en verkopen van een auto. Met gemiddeld 35 miljoen autorapporten per jaar is Finnik de Autoriteit op het gebied van auto-informatie. Finnik is onderdeel van VWE, dat voorziet in voertuiginformatie en -documentatie.

Blijf op de hoogte! Meld u aan voor onze nieuwsbrief: