Nu in de startblokken voor straks

Betrouwbare real time data zijn nu nog essentiëler om straks klaar te staan als de markt weer aantrekt. Met deze data kun je snellere en betere beslissingen nemen. Japie’s instrumentarium – JapiecarsPRO, de wekelijkse Management Rapportage en de MarketMonitor – geven dit real time inzicht.

Wensink kiest voor JapiecarsPRO!
Wensink, een toonaangevende mobiliteitsaanbieder met 48 vestigingen en ongeveer 1.300 medewerkers, heeft na een uitgebreide marktoriëntatie gekozen voor de best-in-class inkoop- en monitoringsoftware JapiecarsPRO van Japiecars.

“Het succes van beter en sneller data-gedreven besluiten maken bij de inkoop en monitoring van onze voorraden hangt sterk af van de kwaliteit van de informatie en de toegevoegde waarde die het voor onze occasion specialisten oplevert” zegt Roderik Cremers, Manager Used Cars bij Wensink. Hij vervolgt:“We hebben verschillende softwareoplossingen getest en het team heeft overtuigd gekozen voor JapiecarsPRO. Bij de analyse van occasions gaat het altijd om de details. Japiecars springt eruit vanwege de kwaliteit van hun marktinformatie en de gebruikersvriendelijkheid van de software. Als je enkele tientallen miljoenen Euro’s aan kapitaal beheert, dan wil je dat doen met de best beschikbare software in de markt.”

Alles staat of valt met de kwaliteit van de marktinformatie. Japiecars is in staat om het (financiële) inkoop-, monitoring- en verkoopproces te automatiseren. Japiecars maakt vaak het vergelijk met de handel in aandelen. Occasions zijn namelijk net aandelen: je moet tot een optimale mix van auto’s komen om een zo hoog mogelijk rendement te realiseren. Geavanceerde algoritmes, ontwikkeld door Japiecars data scientists en engineers, faciliteren dit proces en zorgen ervoor dat klanten sneller betere besluiten maken bij de inkoop, het monitoren en de verkoop van auto’s. Vanwege de kwaliteit van de data en de real-time marktinformatie in een snel veranderende en globaliserende markt, blijkt dat JapiecarsPRO een belangrijke succesfactor is geworden voor een groot aantal klanten.

“Het internet heeft transparantie in de occasionmarkt gebracht. De afgenomen merkloyaliteit van consumenten, globalisering van de handel, private lease, de toenemende schaarste van vakinhoudelijke kennis en het veranderende overheidsbeleid heeft geresulteerd in een dynamische occasionmarkt. Om succesvol te blijven is het van belang om sneller en betere besluiten te maken dan de rest van de markt. Dit voordeel hebben onze klanten, maar kan alleen als je kunt vertrouwen op kwalitatief hoogwaardige data en gebruiksvriendelijke software”, aldus Ronald Scholtus, Business Development Director bij Japiecars.

De algoritmes van Japiecars maken elke 24 uur een foto van de gehele Nederlandse markt en voorzien directies, inkopers en occasion managers van advies op basis van hun klant specifieke protocol per merk. Belangrijke indicatoren zoals courantheid, prijselasticiteit en clicks dragen bij aan het verbeteren en automatiseren van het inkoop-, monitoring- en verkoopproces.

Contact met Japie

Blijf op de hoogte! Meld u aan voor onze nieuwsbrief: