Nieuwe tool stemt voorraad af op de eigen regio

Afstemmen waar de vraag naar occasions in je eigen regio ligt, vergelijken of je assortiment aansluit op de vraag in de regio en zien waar je kansen laat liggen, daarbij helpt de nieuwe tool Market View. De tool is ontwikkeld voor zowel universele autobedrijven als dealers.

Market View zorgt voor een exact overzicht van gemiste verkopen in het bedieningsgebied van het autobedrijf. Op basis van dagelijkse verkoopdata uit RDC-registraties uit de markt krijgt de gebruiker een overzicht van de eigen verkopen en de relatie tot alle gedane inkopen in het verzorgingsgebied. Zo kan de ondernemer zien, op basis van merk-model-bouwjaar hoeveel auto’s er in de markt zijn verkocht en hoe dat zich verhoudt tot zijn eigen marktaandeel. Daarmee moet snel duidelijk worden waar de verkoopkansen liggen en welke auto’s er wel en niet moeten worden ingekocht.



Concurrentieverhouding
Het gaat bij Market View vooral om het bevorderen van de occasionverkoop in de eigen regio. Hiermee wordt immers de kans op traffic in de werkplaats groter. Maar daarnaast brengt deze tool ook in beeld hoe de statijd van de eigen voorraad zich verhoudt tot die bij de collega’s in de regio. En het systeem geeft ook inzicht in de verkooprichtprijzen voor alle merken, modellen en bouwjaren. Hiermee weet je als ondernemer snel of je occasions marktconform geprijsd zijn of niet. 

Michel van Roon, directeur van Go Remarketing Solutions: "Elke auto waar binnen 60 tot 90 dagen geen klant voor is, betekent verspilling van kapitaal, plaats, tijd en energie. Juist nu streven bedrijven naar een optimum, met aan de ene kant 'maximaal aan de vraag van klanten tegemoetkomen' en aan de andere kant 'minimale risico's in incourante voorraad’."
 

Blijf op de hoogte! Meld u aan voor onze nieuwsbrief: