Partners

Nieuw online vakblad is thuis in gebruikte auto’s

23 maart 2015 - Met de start van Remarketing Nieuws is de autobranche een nieuw vakblad rijker. Een bijzonder vakblad. Want niet alleen is het gespecialiseerd in remarketing en gebruikte auto’s, maar het verschijnt bovendien uitsluitend online. www.remarketingnieuws.nl is nu in de lucht.

Met 1.031.960 B2C-transacties en 721.057 B2B-transacties in 2014 is de handel in gebruikte auto’s aanzienlijk groter dan de verkoop van nieuwe auto’s. Alle handelingen en processen rondom de gebruikte auto worden remarketing genoemd. “Met name sinds de opkomst van internet is de remarketingsector volwassen geworden”, zegt hoofdredacteur Freek van Leeuwen. “Dan is het ook logisch dat die bedrijfstak zijn eigen vakblad krijgt. Omdat juist in remarketing veel gebruik wordt gemaakt van online informatiesystemen, verschijnt ook Remarketing Nieuws uitsluitend online. We richten we ons op de totale keten van bedrijven die met remarketingprocessen te maken hebben, van leasemaatschappijen en groothandels tot grote dealerholdings en kleine garagebedrijven.”

Kosteloos registreren
Remarketing Nieuws biedt dagelijks nieuws, cijfers en analyses van de markt. Als enige biedt www.remarketingnieuws.nl bijvoorbeeld wekelijks geactualiseerde cijfers over de B2C-verkopen, op basis van cijfers van VWE.

“Een teller op de site houdt bij hoeveel gebruikte personenauto’s er B2C zijn verkocht in deze maand en dit jaar.  Daarin wordt ook per week de totale bedrijfsvoorraad bijgehouden”, zegt Van Leeuwen. Lezers van Remarketing Nieuws kunnen zich kosteloos registreren en krijgen daarmee toegang tot alle berichten op de website. “We willen de drempel voor lezers zo laag mogelijk houden. Op die manier bereiken we zo veel mogelijk mensen in de branche. We willen de occasionmanagers bereiken, fleetowners en remarketingspecialisten, maar ook de junior-verkoper in de showroom. Want die heeft ook invloed op het resultaat van elke transactie die hij doet.”

Ervaring
Initiatiefnemers Freek van Leeuwen, Anton Rietveld en Gijs Bosman hebben alle drie een flinke ervaring in vakbladen en in de autobranche. Van Leeuwen werkte jarenlang voor verschillende vakbladen, het laatst als hoofdredacteur van Bovagkrant. Anton Rietveld heeft in verschillende commerciële functies gewerkt voor zowel dagbladen als vakbladen in de autobranche. Gijs Bosman heeft diverse functies gehad bij auto-importeurs en bij Bovag. “In het verleden hebben we ons alle drie in verschillende functies met de remarketingsector bezig gehouden”, zegt Van Leeuwen. “Dat willen we nu uitnutten. We hebben met zijn drieën een flinke kennis van de sector en een goed netwerk. We kunnen dus met recht zeggen dat we thuis zijn in gebruikte auto’s.”

Foto Remarketing Nieuws: Gijs Bosman, Freek van Leeuwen en Anton Rietveld zijn thuis in gebruikte auto’s.

Blijf op de hoogte! Meld u aan voor onze nieuwsbrief: