Partners

Leaseplan wint Remarketing Award 2012

22-03-2012 17:09

Leaseplan Nederland heeft de Remarketing Innovation Award 2012 gewonnen. De prijs werd op de tweede editie van het Remarketing Event in Almere uitgereikt aan de heer Ferry Weijers - manager occasions van Leaseplan Nederland.

winnaar voerde in de afgelopen periode een volledige herstructurering door van het remarketingbeleid, waarbij een groot deel van het proces is uitbesteed aan geselecteerde partnerbedrijven. Alle auto’s die in Nederland terugkomen uit de lease worden volgens één uniforme procedure ingenomen, geïnspecteerd en naar één locatie getransporteerd, waarbij er een locatiescheiding tussen B2B en retail wordt gehanteerd. Vervolgens worden de B2B auto’s, inclusief onderhouds- en schadehistorie, per auto verkocht via het eigen online veilingsysteem, dat per doelgroep (handel, export) kan worden ingericht. Handelaren die tóch echt zelf willen komen kijken zijn nog steeds gefaciliteerd, maar de verwachting is dat dat verder afneemt.

Door dit beleid zeer consistent uit te voeren is het complete remarketingproces voor alle betrokken partijen transparant en dus betrouwbaar gemaakt. Hier is volgens de jury sprake van lef en innovatie, om als toonaangevende en belangrijke marktpartij rigoureus afscheid te nemen van de bestaande structuren en te kiezen voor transparantie.

Jury

De winnaar is verkozen door een vakkundige jury bestaande uit:
- Jelle Heidstra - hoofdredacteur van Automotive en Fleetmotive (jury voorzitter)
- Arjen van der Lugt  - directeur van Athlon Car Lease 
- Martin Huisman - manager a.i. van Nationale Auto Pas
- Geerlof Stam - directeur van Stam Groep en de winnaar van de 2011
- Rob Henneveld - directeur van Global Automotive Consultancy
- Patrick van Tilburg - directeur van EXPOMotion en organisator

Naast Leaseplan waren ook 0900-taxatie en Autotrack.nl genomineerd voor de prijs. 

Groeiend aantal bezoekers

“Dit jaar zijn ruim 20 % meer bezoekers naar het landelijke remarketing congres in Almere gekomen. De remarketing branche is volop in ontwikkeling en wordt steeds meer een volwaardige sector. Remarketing is een vak. Dat bleek ook tijdens het congres waar vertegenwoordigers uit de breedte van de sector veel nieuwe feiten en cijfers gepresenteerd kregen”, aldus de organisator Patrick van Tilburg. 

Blijf op de hoogte! Meld u aan voor onze nieuwsbrief: