Partners

KIA wint Remarketing Award

21-03-2013 00:00

De Kia Sportage heeft de Remarketing Award 2013 gewonnen. Dat werd  bekend gemaakt tijdens het Remarketing Event op 21 maart jl. in Almere. 

Het is voor het eerst dat de prijs naar een auto gaat in plaats van een bedrijf. Vorig jaar ging de titel naar Leaseplan en in 2011 naar dealergroep Stam. Er waren 249 bezoekers op het derde Remarketing Event. 

De vakjury maakte een longlist van 84 auto's uit bouwjaren 2008 tot 2011. Op basis van stadagen, omloopsnelheid, winstpotentie en populariteit onder consumenten is vervolgens een shortlist opgesteld. Hieruit is op basis van data over 2012 de winnaar gekozen. 

Volgens juryvoorzitter Jelle Heidstra, uitgever bij Mobility Media, springt de Sportage er op verschillende vlakken positief uit. “De auto is geliefd bij het publiek, de kans op technische mankementen is klein en de auto heeft met Kia Motors Nederland een importorganisatie achter zich die het vakgebied van gebruikte auto’s serieus neemt.”  

Remarketing manager van Kia Motors Nederland Dirk Heling nam de award in ontvangst. "De nieuwverkoop van ons merk groeit. Deze titel is een mooie statement dat het met ons occasionbeleid ook goed zit."  

Lees hier de speech van Jury voorzitter Jelle Heidstra.

Bron: Automotive-online

Blijf op de hoogte! Meld u aan voor onze nieuwsbrief: