Partners

Hoe pakken de restwaarden van phev's en EV's uit?

Actieradius is leidend bij restwaarde EV

De afgelopen jaren waren de plug-in hybrides (phev’s) amper aan te slepen, terwijl volledig elektrische auto’s (bev’s) aan een gestage opmars begonnen. De vraag die boven de markt hangt: hoe pakt de restwaarde van beide autosoorten uit?

Sinds het afschaffen van het lage bijtellingstarief voor phev’s, begin 2017, zijn de nieuwverkopen van deze auto’s ingestort: tot en met september werden er een kleine 700 verkocht (lease en overig zakelijk; cijfers VWE). In 2016 waren dat er nog meer dan 17 duizend, in 2015 ruim 38 duizend.

Prominent slachtoffer van die ontwikkeling is de Mitsubishi Outlander. “Een Outlander uit 2013 (die destijds ruim 50 duizend euro kostte, red) is nu nog zo’n 18 duizend euro waard”, zegt Steven Willigenburg, automarktexpert bij Autotelex. “De segmenttopper uit dat jaar, de Mazda CX-5 (nieuwprijs toen: 36 duizend euro, red) met benzinemotor, levert nu nog 17 duizend euro op.” De restwaarde van de plug-in neemt dus sneller af

Lees hier het gehele artikel op Automotive.

Op donderdag 18 januari zal Vincent Everts u tijdens de Remarketing 'Nieuwjaars' Lounge meenemen in de toekomst van Remarketing van deze autosoorten.

 

BRON: Automotive

Blijf op de hoogte! Meld u aan voor onze nieuwsbrief: