DTC Media en Indicata slaan de data ineen

In de online waardebepaling van personenauto's is DTC Media uitgegroeid tot een autoriteit. Dit dankt het full service marketingbureau voor de automotive branche aan de Online Taxatie Module (OTM), een in eigen beheer ontwikkeld programma.

De taxatietool brengt de autodealer in contact met de online consument en levert leads met concrete verkoopkansen. De OTM werd gelanceerd in 2010, is doorontwikkeld tot versie 3.0, deze leverde al ruim 650.000 taxaties en draait continudienst binnen zo'n 500 websites van occasionportals, autodealers en -importeurs in heel Nederland en België.

DTC Media innoveert continu door en gaat daarom ook samenwerken met Indicata om de Online Taxatie Module nog krachtiger te maken. Indicata is onderdeel van de Autorola Groep, internationaal specialist in online remarketing en ICT-oplossingen. Als marktleider in business intelligence en analytische oplossingen in occasionbeleid biedt Indicata een unieke benadering in het verzamelen, verwerken en analyseren van live occasionmarktgegevens. Juist dat 'levende' inzicht in de markt is reden om de samenwerking met elkaar aan te gaan.

Indicata levert DTC Media de real time courantheid van voertuigen plus real time autowaardes in combinatie met een verwacht aantal stadagen. Deze waardes en courantheden zijn dus gebaseerd op daadwerkelijke, dynamische marktgegevens in plaats van een kunstmatig systeem (algoritme). In deze onderscheidende metric van Indicata zit voor klanten van DTC Media de toegevoegde waarde.

Ook de leverancier zelf juicht de samenwerking toe. "Een partnership met dé automotive marketingspecialist van Nederland sluit naadloos aan bij de visie van Indicata: geef klanten niet alleen wat ze vragen, maar wat ze altijd al wilden hebben", aldus Sales Director Bobby Rietveld. Hij voegt daar veelbetekenend aan toe: "De waarde van een auto wordt pas écht bekend, zodra je de courantheid kent!"

De nieuwe samenwerking brengt het aantal partners voor de Online Taxatie Module op drie. Met de toevoeging van de courantheid gegevens kan DTC Media nog betrouwbaardere waardebepalingen afgeven. "Die resulteren in nog beter toegespitste en gepersonaliseerde inruilvoorstellen voor de consument", licht Directeur Frans Huetink toe, "en dat leidt weer tot betere inzichten en hogere scoringskansen voor de autodealers."

Meer informatie over Indicata (AUTOROLA) vindt u op deze pagina.

Blijf op de hoogte! Meld u aan voor onze nieuwsbrief: