Partners

Driessen Autogroep zet in op INDICATA occasion voorraadbeheer- en taxatietool

  • Realtime inzicht in actuele vraag en aanbod online occasionmarkt
  • INDICATA wekt belangstelling van importeurs, dealerholdings en individuele dealerbedrijven
  • Driessen Autogroep overtuigd na succesvolle pilot

Nieuwegein, 23 november 2015 – Autorola, één van de grootste online remarketing specialisten in ons land, is recent een overeenkomst aangegaan met de Driessen Autogroep voor het gebruik van INDICATA. INDICATA is Autorola’s online voorraadbeheer- en taxatietool waarmee Autorola de actuele vraag naar en het aanbod aan online occasions in realtime inzichtelijk maakt. Na een succesvolle pilotperiode zet Driessen nu voor een groot aantal merken in op de voordelen van INDICATA.

INDICATA biedt gebruikers inzicht in de dagelijkse veranderingen binnen de online occasionmarkt. De online applicatie van Autorola geeft auto-importeurs en –dealerbedrijven een realtime overzicht van de actuele vraag naar occasions – tot in detail gespecificeerd op ondermeer bouwjaar, motorisering en uitvoering – en het aanbod dat daar tegenover staat. Op die manier kunnen dealerbedrijven per dag actief hun occasionvoorraad beheren en snel inspelen op veranderingen in de markt, om de omzetsnelheid van hun occasions te verhogen, tegen de juiste prijs.

Actief bezig zijn met occasionvoorraad
Internationaal is INDICATA in een groot aantal landen al enkele jaren actief en vorig jaar is het platform ook in Nederland geïntroduceerd. “Voor autobedrijven is het belangrijk om de juiste occasions op voorraad te hebben. INDICATA laat zien wat de markt doet en verschaft per dag inzicht in de vraag naar specifieke auto’s en het beschikbare aanbod, zodat INDICATA-gebruikers daar dynamisch met hun pricing op in kunnen spelen,” verklaart Bobby Rietveld, Sales Director voor INDICATA. “We merken dat er vanuit zowel auto-importeurs als dealerholdings en individuele autobedrijven veel belangstelling bestaat voor INDICATA. Het systeem biedt hen de mogelijkheid om actief bezig te zijn met hun occasionvoorraad en de omzetsnelheid ervan te verhogen.”

Dealergroepen als Muntstad, Segerink & Wolbers en DAGO werken inmiddels met INDICATA en zijn erg enthousiast, en Autorola is verheugd dat ook de Driessen Autogroep nu is overgestapt op het gebruik van de tool.

De Driessen Autogroep heeft de afgelopen maanden met INDICATA een pilot gedraaid voor twee van zijn Toyota-vestigingen. Die proefperiode is voor Driessen zo succesvol verlopen, dat de dealergroep uit de regio Eindhoven nu voor zes vestigingen is overgestapt op INDICATA, met de intentie dat aantal op korte termijn verder uit te breiden. “Met Indicata zijn wij in staat om met een hoge frequentie en weinig inspanning de prijzen van onze occasions aan te passen aan de markt. Hiermee kunnen wij onze omloopsnelheid verder verhogen,” aldus Jeroen Smits, Operationeel Directeur van de Driessen Autogroep.

Over Autorola
Autorola is één van de grootste online remarketingbedrijven in Europa met vestigingen in 18 landen. In Nederland behoort Autorola tot de top drie van online autoveilingsites. Naast het online veilen van ex-leaseauto’s, truck, trailers en machines verzorgt Autorola diverse andere services op het gebied van online remarketing. Voorbeelden zijn de online voorraadbeheer- en taxatietool INDICATA en de ANWB Autoverkoopservice.

De contactgegevens van AUTOROLA vindt u op deze pagina

Blijf op de hoogte! Meld u aan voor onze nieuwsbrief: