Coronacrisis verandert verkoop van auto’s voorgoed!

Japiecars speelt al een aantal jaren in op trend die nu doorzet

De Automotive branche wordt hard getroffen door de coronacrisis. Uit recentelijke publicaties, in onder andere het Algemeen Dagblad, wordt gewezen op het feit dat potentiele autokopers dealers links laten liggen uit angst voor fysiek contact. Dat behelst dat de branche snel moet schakelen om het publiek op andere manieren te bereiken. Autodealers doen dit onder andere door auto’s te tonen middels videobellen, proefritten aan huis aan te bieden en door klanten te faciliteren zodat ze een groot deel van het aankoopproces zelf digitaal kunnen regelen.


Digitaal in- en verkopen van auto’s is het nieuwe normaal
Autodealers moeten niet alleen bij de verkoop van auto’s mee met de digitale wereld, waarin kwaliteit kennis en kunde steeds belangrijker wordt, maar ook bij de inkoop ervan. Japiecars is een succesvolle speler in de markt van occasionmanagement. Japie’s algoritmes verzamelen real-time grote hoeveelheden data over online verkoopprijzen, prijsaanpassingen, sta-dagen en verkoopaantallen van gebruikte auto’s. De data worden op basis van klant specifieke protocollen geanalyseerd en ontsloten via API-koppelingen en/of de gebruikersvriendelijke cloudsoftware JapiecarsPRO. De technologie is land- en taalonafhankelijk waardoor marktwaardes, (toekomstige) restwaardes en courantheden van gebruikte auto’s transparant, inzichtelijk en vergelijkbaar zijn.
 
Herwers Groep over Japie
Drie jaar geleden was Herwers Groep één van de eerste grote autobedrijven die in zee ging met Japiecars. Na drie jaar willen ze niet meer zonder. 
Maarten Wullink, occasion manager bij Herwers over Japie. “Wij gebruiken Japie voornamelijk om inzicht te krijgen in de pricing. Door het gebruik van Japie gaat dit veel sneller, wat een enorme tijdsbesparing oplevert. En we kunnen niet alleen snellere besluiten nemen maar ook betere beslissingen door Japie. Daarnaast zetten we het in als taxatietool. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden als het gaat om pricing en taxeren. Wat Japie echt onderscheidt van andere tools is dat we zelf onze parameters kunnen instellen. Denk aan de vergelijking met bijvoorbeeld merkdealers of universele dealers. Naast mij, als occasion manager, gebruiken onze verkoopleiders en verkopers Japie ook actief.” 

Over Japiecars
Gebruikte auto’s in- en verkopen op basis van ervaring, gevoel en historische data is verleden tijd! Japie en zijn team van data scientists leveren namelijk real-time markt- en trendinformatie over marktwaardes, (toekomstige) restwaardes en courantheden van gebruikte auto’s. Hierdoor lopen autobedrijven nooit meer onnodig achter de feiten aan. Japie automatiseert het (financiële) proces van inkoop tot aan monitoren en verkoop. Dit zorgt ervoor dat miljoenen euro’s aan kapitaal optimaal rendeert. 

Contact met Japie
 

Blijf op de hoogte! Meld u aan voor onze nieuwsbrief: