Partners

CarGarantie viert 10 jaar CarGarantie Belux

Brasschaat, 08 april 2014. Tien jaar geleden opende de garantie- en klantenbindingsspecialist, met hoofdzetel in Duitsland, haar vestiging Belux in Antwerpen. Vandaag heeft de onderneming haar vennootschapszetel in Brasschaat en is zij een van de leidinggevende, gespecialiseerde garantieverzekeraars op de Belgische en Luxemburgse markt.

CarGarantie Belux
Bij de oprichting van de vestiging Belux in 2004, was Nissan de eerste samenwerkingspartner van CarGarantie. Kort daarna werden de eerste dealerovereenkomsten met grote autobedrijven ondertekend. Intussen werkt de onderneming in België en Luxemburg samen met o.a. volgende invoerders: BMW Motorrad, Chevrolet, Ford, Harley-Davidson, Hyundai, Kia, KTM, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Smart, Suzuki en Volvo. In Luxemburg heeft CarGarantie bovendien raamovereenkomsten met volgende importeurs Audi, Mercedes-Benz, Porsche, Seat, Škoda en VW afgesloten. In België en Luxemburg is CarGarantie ondertussen de contractpartner van meer dan duizend dealers.

Geschiedenis en ontwikkeling
Naast uitgebreide garantieproducten voor nieuwe en tweedehandswagens biedt CarGarantie dealers nu ook doelgerichte formules die de banden met hun klant versterken. De garantiespecialist beschikt over een uniek centrum voor zijn klantencontactprogramma's. Deze programma’s laten de dealer toe efficiënte formules voor duurzame klantenbinding aan de klanten voor te stellen en dit zowel voor de verlengde garantie voor nieuwe auto's als voor de garantie van tweedehandswagens.

De onderneming werd in 1971 opgericht in Duitsland. CarGarantie was toen de eerste garantieaanbieder die op de Duitse markt een garantie voor tweedehandswagens aanbood. Twee jaar later breidde de gespecialiseerde verzekeraar zijn aanbod uit met een verlengde garantie voor nieuwe auto's. Sindsdien werd het productassortiment voortdurend uitgebreid en constant aan de veranderende eisen van de markt aangepast. De oprichting van de eerste vestiging in Zwitserland gaf in 1993 het startsein voor de internationale expansie van de onderneming. Ondertussen is CarGarantie in 18 Europese landen actief en is ze zelfs aanwezig in China.

Uitgebreide service
Mede hierdoor onderscheidt CarGarantie zich van de concurrentie. Naast hoogwaardige en gepersonaliseerde garantieformules heeft de onderneming een aantal aanvullende diensten en klantenbindingsproducten in portefeuille. Deze bieden de dealers een optimale ondersteuning bij het promoten van de garantieproducten op het verkooppunt en helpen de dealers het verschil te maken met de concurrentie en de particulierenmarkt. Op lange termijn geven ze de dealers de mogelijkheid om de klanten duurzaam aan zich te binden en bijgevolg de winstmogelijkheden van het autobedrijf te verhogen.

Deze persoonlijke ondersteuning aan de partners is voor CarGarantie heel belangrijk. De onderneming ondersteunt haar partners met een professioneel buitendienstteam dat ter plaatse opleidingen organiseert en op dat op ieder ogenblik persoonlijk als contactpersoon voor het autobedrijf ter beschikking staat. Doorslaggevend voor een hoge klantentevredenheid is bovendien een vlotte en eenvoudige afhandeling van garantiedossiers. Daarvoor zorgt de garantieservice. Bekwame technische specialisten delen telefonisch mee dat de schade voor verdere behandeling wordt vrijgegeven. Het ServiceCenter behandelt persoonlijk o.a. alle telefonische vragen rond de garantieformules, de verschillende producten en het online garantiemeldportaal CGWEBline. Daarnaast loodst het de CarGarantie-partners doorheen de administratieve afhandeling.

Luc Baetens, Directeur Benelux van CarGarantie:
"Het succes van CarGarantie in België en Luxemburg wordt in hoge mate mee bepaald door de markt, of het nu een dealer of importeur is. Wij zijn bijzonder dankbaar voor de talloze betrouwbare jarenlange samenwerkingen. Zonder deze samenwerkingen zouden de afgelopen 10 jaar onmogelijk zijn geweest. Even belangrijk zijn de gemotiveerde, geëngageerde medewerkers. Dankzij deze twee factoren kan CarGarantie Belux de toekomst positief tegemoet zien. Wij blijven er verder aan werken om ons positie als trendzetter en innovator uit te bouwen. Hiervoor blijven we dagelijks onze producten en diensten verder ontwikkelen zodat we de behoeften van de markt steeds een stap vooruit zijn.”

Foto: Luc Baetens, Directeur Benelux van CarGarantie

Voor meer informatie over CarGarantie gaat u naar deze pagina.

Blijf op de hoogte! Meld u aan voor onze nieuwsbrief: