Carflow lanceert haar Digitale Showroom in Nederland

Carflow’s eerste en volledige Nederlandse versie van haar digitale showroom is deze week gelanceerd. Met haar als ecosysteem ingericht platform beoogd Carflow de
e-merchandising door autobedrijven van auto’s en diensten aan consumenten naar een hoger niveau te tillen. De implementatie van de digitale showroom bij Hekkert Autogroep, met zes vestigingen en drie merken, is kortgeleden uitgevoerd.

De website, lees digitale showroom, van het autobedrijf biedt de online consument functionele mogelijkheden om snel tot een beslissing te komen. Vergelijkbaar als de online digitale aankoop van bijvoorbeeld een televisietoestel of koelkast.

Rob Henneveld, BDM van Carflow in Nederland, is er trots op dat dit van origine Belgische product nu bedrijfsklaar is voor de Nederlandse automotive sector. “Het verder digitaliseren van je autobedrijf wordt in de huidige tijd een belangrijk strategisch aandachtspunt. De contactbelemmeringen gedurende de covid-19 pandemie, hebben ons als maatschappij geleerd dat digitaal meer mogelijk is dan gedacht. Consumenten hebben massaal het gemak van online oriënteren ontdekt om tot een keus van een auto te komen. Een weg terug is er niet en ondenkbaar, een verdere digitalisering is de toekomst. Hier werken wij hard aan”.

 
Rob Henneveld

Frederic Apers, CEO en oprichter van Carflow, is opgetogen dat met Hekkert Autogroep als klant een eerste en serieuze stap is gezet op Nederlandse bodem met de digitale showroom. “Bij Hekkert Autogroep ondervonden wij zowel in de aanloop naar als tijdens de implementatie veel kennis over en professionele aandacht voor de verdere digitalisering van het aankoopproces. Ons platform sluit goed aan bij hun behoefte en verkoopbeleid”.

Carflow is géén traditioneel softwarebedrijf. Het is een schaalbaar innovatief ingestelde organisatie, die autobedrijven in staat stelt op e-commerce wijze mobiliteitsoplossingen te leveren. Als gevestigd marktleider voor de levering van innovatieve Digitale Showrooms kiest Carflow voor een nooit aflatende innovatieve benadering in het toepassen van de laatste digitale technieken.

De Digitale Showroom is uitstekend gepositioneerd om maximale ondersteuning te verlenen aan het B2C- en B2B-online verkoopproces van de leasemaatschappij en professionele autohandelaar.

BRON: Persbericht Carflow
 

Blijf op de hoogte! Meld u aan voor onze nieuwsbrief: