Partners

BiZZ NiZZ Software introduceert Leads module

BiZZ NiZZ Software is actief op het gebied van commerciële software voor autobedrijven. Het bedrijf lanceert een nieuwe module voor lead management. Autobedrijven helpen om een maximale conversie te realiseren op de binnenkomende leads is daarbij het doel.

Maarten Bekkers, algemeen directeur van BiZZ NiZZ Software: “De hoofddoelstelling die we meestal krijgen bij autobedrijven is het genereren van kwalitatieve leads. Wij focussen ons als bedrijf volledig op het leveren van de software om dit mogelijk te maken onder de naam AutoManager. Het softwarepakket bestaat vandaag uit de modules Web, Stock en Publish. Via de Web module kan een autobedrijf de eigen dealerwebsite volledig beheren. De voorraad nieuwe en gebruikte auto’s is beheerbaar via de Stock module. En de Publish module kan gebruikt worden om de voorraad auto’s te publiceren op advertentiekanalen zoals AutoTrack.

Marketeers
Indien we praten met marketeers valt ons op dat ze bij de vraag of de resultaten van hun marketingcampagnes naar tevredenheid zijn, ze het succes enkel baseren op het aantal gerealiseerde websitebezoekers of het aantal gerealiseerde leads. Indien we dan doorvragen hoeveel concrete verkopen er daaruit uiteindelijk gerealiseerd werden dan is de marketeer hier vaak niet van op de hoogte. Dit is voor ons een vreemde gewaarwording.” vervolgt Maarten Bekkers.

Meten is weten
“We kunnen stellen dat vele autobedrijven enkel de marketinginspanning grondig meten. De verkoopinspanningen die nadien volgen worden vrijwel niet gemeten of opgevolgd. Hierdoor is er geen zicht op hoeveel verkopen voortvloeien uit specifieke marketingcampagnes. Terwijl dit cruciale informatie is om marketingcampagnes zo optimaal mogelijk in te stellen. Indien een campagne gericht op het realiseren van verkopen uiteindelijk niets heeft opgeleverd dan dien je deze campagne niet te herhalen. Inzicht in de verkoopinspanningen en resultaten zijn zeer belangrijk om de campagnes te optimaliseren en te vermijden dat marketinggeld onnodig verkwist wordt.”

Leads module
Met de introductie van de Leads module heeft BiZZ NiZZ Software als doel om zowel de marketing- als verkoopinspanningen inzichtelijk en meetbaar te maken. Het resultaat is dat autobedrijven meer kwalitatieve leads genereren en meer verkopen realiseren. Hierdoor worden autobedrijven geholpen hun marketinginspanningen en verkoopresultaten naar een hoger niveau te brengen.

Een fantastische tool voor autoverkopers
Een veelvoorkomende klacht bij autoverkopers is de administratieve rompslomp waarmee ze geconfronteerd worden inzake systemen en rapportage. We zien helaas al te vaak dat softwaresystemen onnodig complex gemaakt worden. Het is dus ook een terechte opmerking van de autoverkopers. Bij de ontwikkeling van de Leads module is er mede daarom veel aandacht besteed aan een mooi ontwerp en is alles zo simpel mogelijk gehouden. Leads komen binnen op een dashboard met verschillende kolommen. Een nieuwe lead komt in de eerste kolom terecht in de vorm van een kaartje met basisinformatie. Bij het openen van de lead krijgt de verkoper inzicht in het surfgedrag. Bijvoorbeeld wanneer deze lead voor het eerst op de website terecht is gekomen, via welke bron, welke auto’s de lead bekeken heeft en het aantal keren dat iedere auto bekeken is. Autoverkopers kunnen al hun acties loggen. Wat de autoverkoper ook helpt is dat automatisch een real-time management rapportage wordt gegenereerd. De verkoper neemt de lead mee door een proces door de lead te “verslepen” door de kolommen van links naar rechts tot en met de gewenste verkoop. Kortom is het een fantastische tool voor resultaatgerichte autoverkopers.

Meer informatie over BiZZ NiZZ Software vindt u op deze pagina.

Blijf op de hoogte! Meld u aan voor onze nieuwsbrief: