Partners

AutoScout24: groei in mobiel verkeer

AutoScout24 Nederland meldt een sterke groei van het mobiele verkeer op de site. De app van AutoScout24 is in totaal 2,6 miljoen keer gedownload. 

Het aantal bezoekers dat via een mobiel beeldscherm de site bezoekt, is gegroeid van 58 procent in 2015 naar 80 procent in 2018, een groei met 38 procent. In 2019 verwacht AutoScout24 nog meer bezoekers via mobiel. Bij de ontwikkeling van toepassingen op de portal zal de nadruk dan ook op de app liggen. 

Ander nieuws is dat AutoScout24 dit jaar de PrijsCheck opnieuw wil introduceren, een instrument waarmee wordt aangegeven of de prijs van een auto op AutoScout24 afwijkt van de gangbare marktprijs . Eind 2017 was dit instrument al geïntroduceerd op de portal, maar nadat een paar duizend boze autobedrijven zich hadden verenigd in een Facebook-groep is de PrijsCheck toen weer verwijderd. Nu wil AutoScout24 weer dit instrument introduceren. “Dit sluit aan op de wereldwijde trend waarbij steeds meer bedrijven efficiënt gebruikmaken van data, waardoor sneller en nauwkeuriger beslissingen kunnen worden gemaakt”, zegt country manager Rachel Gómez y Maseland van AutoScout24 Nederland. “Wij spelen met deze tool in op de behoefte aan prijstransparantie en betrouwbare informatie, waarmee we de consument helpen bij de zoektocht naar hun droomauto.” 

Ook lanceert AutoScout24 later dit jaar een tool om 360-graden foto’s te maken van het interieur van een auto. 

Zie ook: AutoScout24 noteert 43 procent groei in EV’s

Blijf op de hoogte! Meld u aan voor onze nieuwsbrief: