Autorola komt met nieuwe (digitale) remarketingoplossing

Samen met MSX International biedt Autorola Group een volledig nieuw geïntegreerde wagenparkbeheer- en remarketingoplossing. Het moet wagenbeheerders in staat stellen om processen te digitaliseren, te versnellen en prestaties te verbeteren.

Het product biedt een end-to-end, geïntegreerde, online, modulaire wagenparkbeheer- en remarketingoplossing, die de volledige levenscyclus van het wagenpark bestrijkt: van infleet- en de-fleet processen. Volgens Rob van Rijswijk, Vice President Product Management van MSX International, is het doel klanten in staat te stellen belangrijke uitdagingen en pijnpunten te overwinnen die momenteel een negatief effect hebben op hun winst. “Wij bieden hen de juiste tools te bieden om marktkansen te benutten en hun digitale toekomst te ondersteunen.”

‘Time to market’
In de huidige zeer competitieve remarketingbranche is het onder andere zaak de afschrijving te verminderen en de kosten te verlagen door de ‘time to market’ te versnellen. Daarvoor moet de gehele levenscyclus van een wagenpark worden gedigitaliseerd, zodat efficiënter en sneller ingegrepen kan worden. Nieuwe verkoopkanalen moeten worden ingezet voor meer verkoop, naamsbekendheid en klantenbinding. Bedrijven die actief zijn op Europees niveau, moeten hun wagenpark ook op Europees niveau kunnen beheren. Tenslotte moet ook gebruik kunnen worden gemaakt van de mogelijkheden van meerdere potentiële leveranciers in de waardeketen. “De combinatie van onze automotive-expertise zal de wagenparkbeheer en operationele prestaties naar het volgende niveau brengen”, aldus Peter Grøftehauge, CEO van Autorola Group.

Autorola behoort met meer dan 100.000 verkochte voertuigen per jaar tot de Europese top in remarketing oplossingen in Europa. Daarnaast levert INDICATA, onderdeel van Autorola, een unieke online oplossing om opbrengsten op het gebied van remarketing te verhogen. Onlangs integreerde Sofico haar leaseprogramma Miles met INDICATA. MSX werkt al meer dan 25 jaar nauw samen met autofabrikanten wereldwijd. Als aanbieder van wereldwijde Business Process Outsourcing (BPO) binnen de Automotive, breidt MSX z’n diensten uit in wagenparkbeheer door OEM’s een oplossing voor wereldwijd beheerde services te bieden.

BRON: TrendsinAutoleasing

Blijf op de hoogte! Meld u aan voor onze nieuwsbrief: