20 Tips voor Autobedrijven tijdens Coronacrisis

De wereldwijde uitbraak van het Corona virus gaat onvermijdelijk een krater slaan in de gehele Automotive industrie. De gevolgen hiervan zijn niet te overzien nog te voorspellen. Nu hebben we in Nederland nog het ''geluk'' dat de deuren van het Autobedrijf vooralsnog open mogen blijven. Maar wat ga je doen?

20 Tips voor Autobedrijven om tijdens de Coronacrisis aan te pakken.

Online Marketing
Veel mensen zijn noodgedwongen om thuis te gaan werken als dit mogelijk is. Tegelijkertijd is er een toevlucht zichtbaar in het online shopgedrag. De definitie van thuiswerken heeft blijkbaar een rekbaar begrip... Consumenten hebben nu meer tijd om na te denken over klussen, auto onderhoud of zelfs nieuwe aankopen. Dat laatste is goed zichtbaar als het gaat om de oriƫntatie hiervan. Dit biedt dus (in)direct kansen voor Autobedrijven om nu de juiste online zichtbaarheid te creƫren dan wel verder te optimaliseren.

Maar wat kun je doen?...

Digital Sales
Waar een aantal online Autobedrijven inmiddels heel wat meters hebben afgelegd, is het voor de ''traditionele'' nu meer dan ooit urgenter geworden om modellen voor online verkoop te implementeren. Dit is niet enkel met een koopknop op de website geregeld. De verkoopafdeling zal daar op moeten worden ingericht.

We geven een aantal laagdrempelige tips om wat stappen voorwaarts te zetten...

Klant Relaties
Hoe onderhoud je klantrelaties als je ze niet meer fysiek in de winkel krijgt? Social content is een optie, maar vergeet e-mailmarketing niet. Echter is de klanten database in CRM pakketten vaak vervuild en gedateerd geraakt. Dat zorgt voor een uitdaging en tegelijkertijd voor kansen. Een goede reden dat dit onderwerp hoog op de takenlijst moet komen, is dat dit op afstand uitgevoerd kan worden. Daarnaast zijn is het dankzij wetgeving cruciaal om actief een eigen klantenbestand te onderhouden.

Kijk wat je kunt doen...

Analytics en IT
Voor vele het minst sexy onderwerp, maar eigenlijk een van de belangrijkste componenten om toekomstgericht de business te runnen. Een incorrecte inrichting kan al zorgen voor verkeerde interpretaties en beslissingen. Het digitaal kunnen sturen komt met de juiste setup. Daarbij zijn nog enorm veel Automotive websites een technisch knutselwerk geworden om over (mobiele) sitesnelheid maar te zwijgen. Zoekmachines als Google beoordelen dit mee in de rangschikking.

Tijd voor actie...

Processen en Protocollen
Veel processen zijn ontstaan door wat er gekomen is met een oplossing of interne afspraak. Dit heeft geresulteerd dat doorlooptijden van het re-marketingproces vaak toren hoog zijn. Auto's zijn zoek, is er geen inspectie dossier of preparatiebegroting, foto's (met een smartphone?) kunnen pas gemaakt worden als het droog is, het moment van online publicatie niet vast staat dus worden er ''wordt verwacht'' foto's geplaatst, blijft de auto te lang bij de poetser want die heeft het druk, enzovoorts. Het is nu tijd om te opereren zoals dit in fabrieken functioneert.

Welke stappen kun je nu eenvoudig zetten...

Kosten en Baten
Ga je nu op de rem in verband met de Coronacrisis of geef je nog wat gas bij om de wegafzetting af te snijden via een onverhard pad? Gevoelsmatig weten de meeste ondernemers hier wel antwoord op te geven, echter is het begrijpelijk dat wanneer de brandstof op is en het tankstation ook dicht is, dat wat minder gas noodzaak is. Saneren van de kosten is een nauwkeurige klus aangezien je niet wilt snijden aan de kosten die direct bijdragen aan omzet.

Ook deze taak is in tijden van Coronacrisis nog goed uit te voeren...

Lees verder op onze website voor de 20 tips voor autobedrijven om tijdens de deze crisis aan grijpen.

Voor meer informatie
https://automotive-retail-consultancy.nl/nieuws/coronacrisis-tips-autobedrijven

Blijf op de hoogte! Meld u aan voor onze nieuwsbrief: