20 jaar CarGarantie in Nederland

Lonende garantie- en klantenbindingsoplossingen voor autobedrijven, al twee decennia lang

Breda, 03 september 2020. CG Car-Garantie Versicherungs-AG behoort tot de toonaangevende en meest ervaren garantiespecialisten van Europa en is in 21 landen actief. Sinds 2000 ook in Nederland. Heel wat Nederlandse importeurs en dealers werken samen met CarGarantie. Dit jaar viert de onderneming in Nederland haar 20-jarige jubileum.

Toen CarGarantie in 2000 op de Nederlandse markt voet aan de grond kreeg, had de onderneming al een stevige internationale reputatie opgebouwd. De CarGarantie-portefeuille wekte snel de belangstelling van dealers en importeurs; kort nadien waren de eerste samenwerkingen met autobedrijven en raamovereenkomsten tussen CarGarantie Nederland en verschillende importeurs een feit. Vandaag zijn binnen de autosector onder andere Mazda, Subaru, Peugeot, Citroën en DS Automobiles partner. Ook heel wat importeurs van motorfietsen zoals Triumph, Ducati, Harley-Davidson, KTM en Husqvarna sloten een samenwerkingsovereenkomst met de garantiespecialist. Klinkende namen als Freebike en QWIC deden hetzelfde voor e-bikes.

Het hoogste doel? Klanten binden
De contractpartners kunnen rekenen op de begeleiding van een eigen manager partnership onder leiding van Maikel Simonis. Simonis trad in 2004 als regioverantwoordelijke toe tot de onderneming en heeft sinds 2011 als sales manager de leiding over de Nederlandse markt: ‘CarGarantie staat voor klantenbinding. Een jarenlange klantenbinding is voor mij echt iets unieks. Ik herinner me nog goed dat dealers in 2004 nooit hadden gehoord van een verlengde garantie en klantenbinding. Nu, in 2020, is de verlengde garantie algemeen ingeburgerd; heel wat merken pakken uit met een langere standaardgarantie dan 2 jaar, 4, 5, tot zelfs 7 jaar. Ook de occasion labels hebben al garantieperiodes tot 24 maanden. De komende 20 jaar zal de filosofie van CarGarantie zo goed als ongewijzigd blijven, of we nu met benzine- of dieselmotoren, op waterstof of elektrisch rijden: de klant is en blijft het nummer één en ons doel is om hem of haar geruime tijd te binden aan een dealerbedrijf.’

Premiumservice
CarGarantie biedt haar partners een allroundservice: naast diverse garantieformules op maat van nieuwe voertuigen en occasions verstrekt de onderneming ook aanvullende diensten en klantenbindingsproducten. Het buitendienst-team organiseert ter plaatse opleidingen en staat op ieder ogenblik als contactpersoon voor de dealers en importeurs ter beschikking. Alle garantieprocedures worden immers onder één dak ontwikkeld: van de snelle en vlotte claimsafhandeling, de persoonlijke begeleiding ter plaatse in het autobedrijf en telefonisch via het ServiceCenter tot en met de professionele marketing- en IT-ondersteuning. Dankzij deskundigen die in diverse vakgebieden zijn gespecialiseerd, worden de verschillende garantieprocedures – van het toekennen van een garantie tot de afhandeling van een defect – op ideale wijze en snel afgewikkeld. De kwaliteit van een garantieprogramma staat immers recht evenredig met de service die erachter schuilgaat.

Luc Baetens, directeur Benelux van CG Car-Garantie Versicherungs-AG:
’CarGarantie is al twintig jaar dienstverlener van de Nederlandse mobiliteitsector en wij willen jullie danken voor het jarenlange vertrouwen. De tevredenheid van onze partners vormt het fundament van ons succes. Aan aanbieders van garantieprogramma’s is geen gebrek. CarGarantie ontwikkelt haar producten echter in een streven haar klanten voordelen voor het eigen autobedrijf te bieden. Dat impliceert dat we de garantiedekking en verlenging van de looptijd van de garantie continu verbeteren en optimale garantieprocessen en -services aanbieden. De positieve feedback van onze partners bewijst dat onze services nauwgezet aan de behoeften van de Nederlandse dealer tegemoetkomen.’ 
 

Blijf op de hoogte! Meld u aan voor onze nieuwsbrief: