Partners

‘Big data veranderen het remarketingproces’

 

Dankzij big data kan het remarketingproces veel efficiënter. Je moet als autobedrijf en remarketingspecialist echter wel weten welke data je gebruikt en vooral niet te veel data willen verzamelen. Dat stelt Gerben van Ouwendorp, e-commercemanager bij Telegraaf Media Groep en één van de sprekers op het Remarketing Event dat morgen wordt gehouden in Almere.

“Met behulp van klantdata kun je steeds betere profielen maken van je klanten. In andere branches zijn ze daar al heel ver mee. Robeco bijvoorbeeld heeft een formule ontwikkeld die zelfs medewerkers aan de telefoon inzicht geeft in welke klant in welk profiel past en hoe je klanten in dat profiel moet benaderen. Moet je de klant met harde cijfers over de streep trekken en met een vlotte babbel of moet je juist inzetten op sociale factoren en rust uitstralen?”, geeft Van Ouwendorp als voorbeeld. 

Bos blijven zien
Autobedrijven moeten het gebruik van data vooral niet te ingewikkeld maken. “Als je niet oppast, heb je al snel een pakket samengesteld waar je driekwart niet van gebruikt. Definieer duidelijk wat je nodig hebt om je eerste stap te maken in maximaal drie kpi’s. Lukt dat, dan zet je de volgende stap. Je moet door de bomen wel het bos kunnen blijven zien.”

Het Remarketing Event wordt gehouden op 26 maart 2015 in het Van der Valk Hotel in Almere. Naast een rondetafelsessie, geleid door BNR-presentator Meindert Schut, zijn er diverse sessies waarin het thema van de dag ‘Data als salesversneller’ vanuit diverse invalshoeken wordt belicht. 
Meer informatie vindt u op www.remarketingevent.nl. U kunt zich hier ook voor het evenement inschrijven.

Blijf op de hoogte! Meld u aan voor onze nieuwsbrief: