Partners

De do’s en don’ts van online-remarketing

Op donderdag 6 juni a.s. vindt alweer de 9de editie plaats van het Remarketing Event. Op Landgoed Groot Kievitsdal in Baarn gaan we in op de nieuwste ontwikkelingen van online Remarketing.

Twintig jaar geleden was de autobranche er relatief vlug bij om internet te gebruiken bij de verkoop van occasions. Inmiddels wordt de autobranche links en rechts ingehaald door andere retail sectoren. Consumenten kunnen online verzekeringen afsluiten, wereldreizen boeken en dure apparatuur aanschaffen. Nieuwe auto’s worden mondjesmaat online verkocht en op het gebied van occasions worden nu pas de eerste schreden gezet. Of lijkt dat maar zo?

Op deze editie van het Remarketing Event kunt u uw persoonlijke programma verder uitbreiden en samenstellen met een deelname aan een van de kennistafels of het bijwonen van een parallelsessie.

Kies een kennistafel of een parallelsessie
Via het online registratiesysteem kunt u in twee rondes van maximaal 30 minuten, kiezen uit diverse kennistafels of parallelsessies. De kennistafels zijn first come, first serve en biedt per tafel plaats voor maximaal 5 personen uit de primaire doelgroep. U ziet in het registratiesysteem wie zich al heeft ingeschreven voor welke kennistafel. U kunt dus met meer keuzemogelijkheden uw persoonlijke kennisprogramma uitbreiden en samenstellen.

De kennistafels worden gehost door experts uit de remarketing sector en zij bespreken met u een van te voren bedachte stelling. Met branchegenoten kunt u de ‘tafelstelling’ bediscussiëren en zo verkrijgt u nieuwe inzichten en maakt u ook nieuwe contacten.

Bent u verantwoordelijk voor het (online) Occasion- of Remarketingbeleid binnen uw organisatie? Dan kunt u zich voor dit programma nu aanmelden via deze link of via de aanmeld-button onderaan deze pagina*.

Programma 6 juni
12.00 uur Ontvangst bezoekers

Plenaire - Parkzaal
12.55 uur

Welkom & opening Remarketing Event 2019

Patrick van Tilburg – Directeur EXPOMotion

Plenaire - Parkzaal
13.05 - 13.20 uur

Hoe staat de occasion sector ervoor (facts & figures)

RDC zal aan de hand van haar data een rapportage geven van de stand van zaken in de NL occasion sector. Hoeveel hebben we nu verkocht en hoe verhoudt dat zich t.o.v. voorgaande jaren.

Jan Jaap Koops - Product Manager RDC

Plenaire - Parkzaal
13.20 - 13.50 uur

Remarketing begint al ver vóór de sales
Waarom we heel veel geld laten liggen in de Remarketing maar niemand het ziet.

In de remarketing werken we hard om auto’s zo snel mogelijk te verkopen met een maximale marge. Een nobel streven, maar zoals al onze leermeesters ons hebben geleerd: winst begint bij de inkoop. En dus ook bij de kosten. Voordat een ex-leaseauto of ex-rental voor verkoop beschikbaar komt is er al een heel auto-leven voorbij en zijn er talloze beslissingen genomen die het toekomstig rendement bepalen.
Wie maken deze beslissingen? welke invloed heeft het op het rendement en waarom is het belangrijk om nu te gaan werken aan een integrale benadering van de remarketing?
Op deze vragen en meer zal Martijn u antwoord geven in zijn verassende presentatie.

Martijn van Gorp - Manager DEKRA Automotive Solutions
 

Parallelsessie - Zaal ....
Ronde 1 A: 14.00 tot 14.30 uur
Ronde 2 A: 15.00 tot 15.30 uur  - Gevolgd door pauze

De journey van autozoeker naar autokoper

Hoe is het zoekgedrag van autokopend Nederland en wat kun je als autobedrijf doen om tot een snelle conversie te komen? Sanne van Overbeek en Rogier Smulders van Gaspedaal.nl nemen je mee in de journey van autozoeker naar autokoper.
Je krijgt inzicht in de data van Gaspedaal.nl, kennis over potentiële autokopers en tactieken voor de uiteindelijke conversie.

Sanne Overbeek - Marketing manager en Rogier Smulders - Sales manager bij GasPedaal.nl
 

Parallelsessie - Zaal ....
Ronde 1 B: 14.00 tot 14.30 uur
Ronde 2 B: 15.00 tot 15.30 uur  - Gevolgd door pauze

“Hoe Big Data jou helpt in remarketing”

Occasions aan de man brengen vereist discipline. Inkopen, poetsen, online presenteren, leads genereren, leads opvolgen en uiteindelijk verkopen vergt veel tijd en aandacht van het autobedrijf. Elk van de genoemde onderdelen kent zijn eigen uitdagingen. De marges staan zwaar onder druk. Het vinden en inkopen van de juiste occasions is niet eenvoudig. En de concurrentie op de verschillende occasionportals is moordend. Hoe ga jij het verschil maken?

Hein Balesar van RDC gaat je in deze break-out sessie kennis laten maken met Big Data, waarmee vele uitdagingen worden weggenomen.

Enkel wachten totdat je reacties krijgt is niet meer van deze tijd. Met Big Data ben je prima in staat om proactief je bestaande klanten te benaderen met een gepaste occasion. Echter hoe weet je dat je klant toe is aan een nieuwe auto? En wanneer ben je echt succesvol in de verkoop?  Hoe kun je met behulp van data de juiste voorraadmix bepalen en de juiste occasions inkopen? Van onderbuik naar gebruik van data. Hein laat zien hoe simpel dit kan zijn.

Verder laat hij zien dat je je sta-dagen flink kunt verkorten door inzichten vanuit je eigen data. En tot slot hoe externe data kan helpen met de optimale pricing van je occasions.

Hein Balesar - Manager Sales en Marketing RDC
 

Parallelsessie - Zaal ....
Ronde 1 C: 14.00 tot 14.30 uur
Ronde 2 C: 15.00 tot 15.30 uur  - Gevolgd door pauze

Titel van de presentatie

Intro…

Egge Selles - Country Manager van AUTOproff Nederland
 

Plenaire - Parkzaal
16.05 tot 17.00 uur

Weet u wie de beslisser is bij de aankoop van een occasion….?

Mannen of vrouwen, ouderen of jongeren en kopen we straks nog wel een occasion? De trend van bezit naar gebruik is ingezet en aan wie heeft u straks nog wat te remarketen...?

Erik Schampers – GenderMarketing - Marketing Innovatie Strateeg
 

17.00 tot 19.00 uur

Remarketing Lounge  (Netwerk-borrel)

Mis dit kennis- en netwerkevenement niet en meld u nu aan via de button!

Reserveer donderdag 6 juni ook in uw agenda en download hier uw iCalendar of vCalendar

https://www.remarketingevent.nl/foto/2868/300/Banners%20en%20buttons/button-meld-u-hier-aan_animated.gif

Registreren* Het bezoeken van de Remarketing Lounge is gratis voor de primaire doelgroep bezoekers (remarketing managers, occasion managers, directies dealers, etc.). Toeleveranciers betalen een toegangsprijs van € 249,- excl. 21 % BTW. Het programma is onder voorbehoud van wijzigingen.
 

Blijf op de hoogte! Meld u aan voor onze nieuwsbrief: